Szanowni Krętacze
Członkowie „Salmo Clubu” Białystok oraz Zarząd Okręgu Polskiego Związku Wędkarskiego w Białymstoku serdecznie zapraszają na XIX edycję zawodów „Otwarte Mistrzostwa Salmo Clubu w Białymstoku w Kręceniu Sztucznych Much”, będące jednocześnie XI Edycją Mistrzostw Polski w Kręceniu Sztucznych Much, które odbędą się w dniach 17-19.03.2023 r. w Ośrodku „Pięć Dębów” w Supraślu!!!
W tym roku podobnie jak podczas wielu poprzednich edycji postanowiliśmy połączyć zawody w wykonywaniu sztucznych much z doskonałą zabawą dla całych rodzin. To jednak nie wszystko, bo w tej edycji oprócz wiązania much na najwyższym poziomie, duży nacisk położymy na techniki rzutowe. Prezentację i pokaz wędkami jednoręcznymi przeprowadzi William van der Vorst. Niesamowity człowiek o wybitnych umiejętnościach. Wędki dwuręczne ogarnie Janusz Panicz, którego przedstawiać raczej nie trzeba. Plaża miejska w Supraślu to będzie miejsce wydarzenia, jakiego jeszcze w naszym regionie nie było. W zawodach (w kręceniu) i pokazach rzutowych może wziąć udział KAŻDY, kto chce spróbować swoich sił i dobrze się bawić podczas wiązania much i malowania sznurem
nieba.
Zapraszamy również osoby, które jeszcze nigdy nie wykonywały sztucznych much, a chciałyby spróbować zmierzyć się z tym wyzwaniem! To właśnie dla nowych adeptów sztuki wiązania sztucznych much stworzyliśmy kategorię SYMPATYK odbywającą się pod okiem bardziej doświadczonych krętaczy. W tym roku również nie zabraknie warsztatów w wyżej wymienionych przedsięwzięciach, warsztatów kulinarnych i warsztatów rękodzieła.
Głównym założeniem imprezy, oprócz wyłonienia Mistrza Polski na rok 2023 jest propagowanie pięknego hobby, jakim jest wędkarstwo muchowe i wszelkie jego aspekty. W kategorii PROFESJONALISTA – startują osoby, które chciałyby zmierzyć się z najlepszymi „krętaczami” z POLSKI, a także ŚWIATA. Ze względu na to, że COVID jest w odwrocie, możemy powrócić do wiązania much na miejscu. W tym roku kręcimy muchy równie piękne, jak w ostatnich latach, ale bardziej techniczne. Muchy są propozycją Jędrzeja Grygoruka (pierwszego organizatora klubowych zawodów) oraz naszego Guru – Huberta Janeczka, który to stworzył dokładne opisy proponowanych wzorów. Komunikat w sprawie regulaminu i zasad oceny ukaże się po 1 marca.
Co w takim razie robimy na miejscu? Tradycyjnie kręcimy w kategorii EXTREME. Kto się nie boi, niech siada za imadłem. Będzie czad.
W kategorii SYMPATYK wkręcamy żółtodziobów w kolorowy świat piór, sierści i nici. Będzie się kurzyć. Panie będą miały niepowtarzalną okazję zrelaksować się malując obrazy o tematyce wędkarskiej. Głównym kryterium oceny w kategoriach „na luzie” będzie zaangażowanie w tworzenie przynęty i sama chęć bycia krętaczem. Zwycięzcy wszystkich kategorii otrzymają atrakcyjne nagrody i dyplomy. Sponsorzy jak zwykle nie zawiodą. Przynajmniej tak było do tej pory.
Jak będzie wyglądać impreza ? Czytajcie poniżej.
Piątek 17.03
Wieczorem — impreza otwierająca turniej. To moment zapisów zawodników. Zameldowania w pokojach. To moment, kiedy wyjaśniamy wszelkie pytania startujących, to moment, kiedy gadamy do późnych godzin o rybach, muchach, planach wędkarskich. To też moment na godny posiłek i kufel piwa. W tym roku nie gramy hucznie w piątek, bo prawda jest taka, że wszyscy chcą się nagadać. To też moment rychtowania sprzętu na pokazy rzutowe.
Sobota 18.03
Program Ogólny
7.00 – 9.00 – śniadanie
9.00 -13.00 – Pokazy rzutowe, plaża miejska w Supraślu
9.00-10.00 – Kawa dla Pań
10.00- 13.00 – Warsztaty (domykamy program, ogłosimy szczegóły po 1.03)
13.00-15.00 – Lunch
15.00 – 19.00 – zawody SYMPATYK, EXTREME .
15.00 – 19.00 – Wieczór z „Wild Fish Stories”
20.00 – ogłoszenie wyników we wszystkich kategoriach i biesiada z grillem pod wiatami na świeżym powietrzu. D’J’ (Szczegółowy program po 1.03 opublikowany będzie)
Niedziela 19.03
7.00 – 9.00 – śniadanie
Żegnajcie, szerokiej drogi i do zobaczenia za rok.
Jak to kosztuje ? Ano w obecnych czasach tak:
Staramy się jak co roku, aby opłaty pokryły koszty organizacji imprezy i to nas w pełni,satysfakcjonuje, ale ostatnio żartów nie ma. Nie pragniemy ni srebra, ni złota ino porządku.
Koszt udziału w imprezie przedstawia się następująco:
- Startowe (osoby dorosłe) – 500,00 zł/os.
- Dzieci do lat 14 (juniorzy) – 350,00 zł/os.
Cena zawiera: imprezę otwarcia, lunch 17.03, grill wieczorny 18.03, wszystkie atrakcje. Dla dorosłych i dzieci, całodzienny bufet kawowy, noclegi 17.03 i 18.03 ze śniadaniem. Zawodnicy mają pierwszeństwo przy rezerwacji pokoi w naszym Hotelu. W razie braku miejsc w naszym Hotelu, będziemy umieszczać Gości w obiektach sąsiednich
Hotel zapełniamy na maxa. Niech nikogo nie zdziwi nocleg na dostawce. Zwiedzanie terenu zawodów w dniu 18.03 (sobota) dla osób trzecich jest bezpłatne. Prosimy o jak najszybsze dokonywanie rezerwacji pod numerem tel. 607 567 673 – Tomasz Skurski („Squra”) lub mailowo: piecdebow@o2.pl
Opłaty dokonujemy, po wcześniejszym potwierdzeniu, na numer konta:
ING 75 1050 1823 1000 0022 4107 9652 Dopisek: X MP, imię i nazwisko (KONIECZNIE !!!!)
W razie pytań:
Kontakt do Organizatorów:
Tomasz Skurski tel. 607567673 lub e-mail: piecdebow@o2.pl , tomaszskurski75@gmail.com
Jędrzej Grygoruk tel. 698 512 034 jedrzej_g@o2.pl
Tu zobaczycie jak było w latach ubiegłych: